0
Úvodní stránka Mámin blog RECENZE: Atletické hry - DJECO

RECENZE: Atletické hry - DJECO

Recenze 18. 1. 2021 1 minuta
Karetní hry máme stále více v oblibě. Bereme je s sebou všude. Líbí se nám ty malé krabičky plné zábavy. Některé hrajeme častěji, jiné méně, ale ke všem se rádi vracíme. Atletické hry jsou jednou z nejoblíbenějších. Možná díky své dokonalé jednoduchosti, která dá mozku možnost přemýšlet jen o taktice zbavování se karet. Připomíná notoricky známé Prší či Kanastu. Jde zkrátka o to, že skládáme na sebe buď stejná čísla, nebo u stejné barvy postupky nahoru a dolů. Cílem je zbavit se všech karet z ruky, za což dostanu vždy „medaili“.

Hráči se mohou dohodnout, kdy přijde výhra - zda použijí všechny medaile a pak spočítají, kdo jich má víc, nebo si dají limit třeba 3 nebo 5 medailí a ten, kdo je získá první, vyhrál. Záleží, kolik máte času. Jednu medaili lze získat za pár minut. K dispozici máme 25 medailí, ale nic nebrání tomu si vyrobit další a hrát třeba celou sezónu. Skóre lze i jen zapisovat a porovnávat své výsledky. Ve hře je 60 karet – tedy 6 desítek různě barevných postupek od 1 do 10.

Příprava je velmi rychlá. Položíte do středu stolu 5 karet do kruhu a každý hráč si do ruky vezme karet 7. Karty před tím samozřejmě pořádně zamícháte. Hráč na tahu usiluje o to, aby vyložil všechny své karty z ruky. Pokud se mu to podaří, dostává „odměnu“. Možnosti má různé - může přikládat na kteroukoliv z 5 hromádek, a to buď stejnou hodnotu (různé barvy), nebo v případě shody barvy navazující hodnotu, ať už nižší či vyšší. Lze také překládat karty z jedné hromádky na druhou při dodržení tohoto pravidla. Tím můžeme docílit i to, že celou jednu hromádku zrušíme a uvolníme tak místo, kam pak položíme jakoukoliv kartu z ruky. Když hráč nevyloží všechny karty, musí dobrat do ruky 3 nové. Nezíská sice medaili, ale v příštím kole má obvykle výhodu menšího počtu karet v ruce. V případě zbavení se všech 7 karet (a získání medaile), dobírá hráč do ruky opět 7 nových karet.

Výhodou této hry je opravdu velmi jednoduchý princip, který každý pochopí za pár sekund, obzvláště pokud někdy hrál podobnou hru. Prší baví děti všeho věku a málokdy se ohraje. Proto je tento koncept tak přitažlivý. Prostě funguje. Požadavek na prostor je malý, jde jen o 5 hromádek. Není bezpodmínečně nutné, aby hromádky byly položené dokola, čímž zaberou více místa. Nenechte se zmást lehce zavádějícím pojetím a názvem. O atletické hry vlastně ve hře vůbec nejde. Je to jen grafický podtext a možnost odlišit hru obrázkovým konceptem. Navíc díky znázorněným sportovním disciplínám děti mohou nasávat do vědomí různé druhy atletických disciplín od běhu přes skok až po vrh koulí. Některé z nich děti třeba vůbec neznají a právě díky seznámení s nimi v této hře se někdy v budoucnu mohou pro některou z nich rozhodnout.