Martina Bartl a portál pro aktivní rodiče Jdem ven
Martina Bartl je vystudovaný statistik. Jejím snem bylo teplé kancelářské místo v nějakém tom statistickém úřadě a hromada čísel před ní. Místo toho ale byla u vzniku mnoha mediálních projektů a stala se z ní osoba, která nejedné značce poradila, kam investovat mediální peníze. Před čtyřmi lety otěhotněla a po porodu dcerky Aničky se nachomítla k jednomu z volnočasových portálů. Práce ji natolik zaujala, že si v loňském roce spolu s dalšími několika rodiči založila vlastní projekt s názvem Jdem ven. Impulsem k založení portálu www.jdemven.cz byla hlavně její dcera Anička.
Jak se to přihodí, že se maminka tříleté holčičky rozhodne založit vlastní portál v oblasti, ve které je vcelku velká konkurence?
Říká se, že kdo se bojí, nesmí do lesa. Jdem ven je projekt, který si neklade ambice být největší na českém trhu (na druhou stranu, když budeme jedním z těch TOP, vadit nám to nebude...). Chceme rodičům přinášet hlavně tipy na volnočasové aktivity a zajímavá místa v jejich okolí. Webové stránky by je měly navést a umožnit jim orientovat se například v nabídce víkendových akcí. Nechceme stránky zaplňovat články či soutěžemi (tedy aspoň zatím a doufám, že nám to vydrží co nejdéle).
Jaká byla první reakce okolí na to, že chcete tvořit něco svého?
To víte, lidi jsou různí. Ti nejbližší mne podporují a fandí (ale také mi hodně pomáhají). Ti dobří známí nám drží palce a jejich podpora je pro nás v začátku hodně důležitá. Najdou se samozřejmě i tací lidé, kteří se chovají opačně. Ale tak to nejspíš má být. Každý jsme holt jiný.
Co rodičům Jdem ven nabízí?
Tipy na akce a místa v jejich okolí. Chceme přinášet tipy na akce, které budou děti bavit. Součástí každého tipu je i možnost hodnocení ze strany uživatelů. V detailu akce pak čtenář vidí přesnou lokalitu akce a následně akce v blízkém okolí. V současné době se zaměřujeme na Prahu. V průběhu března bychom rádi přidali i další města s cílem celorepublikového pokrytí. Už nyní se nám ozývají rodiče s tím, že nám rádi s prací na portále pomůžou a budou se starat o to své konkrétní město. Chystáme také několik aplikací a přibudou i další vychytávky. Myslím, že uživatelé se mají na co těšit.
Vy jste více jak deset let pracovala na pozici mediálního plánovače / stratéga. Chcete se k této pozici ještě někdy vrátit?
Jdem ven a mediální plánování jsou dvě odlišné roviny. Jdem ven mne baví a mediální plánování mne živí. Tedy, zatím jsem nijak z branže neodešla. Ráda bych se ale dostala do fáze, kdy mne práce na Jdem ven bude zároveň bavit a živit. Ale začínáme a jsme tu hlavně pro rodiče. Naším cílem je být užitečný právě rodičům s dětmi.
Kristýna Křížová
Kristýna je zakladatelka a duše Agátina světa, kterému dává směr. Spolu se svou sestrou Lucií zkoumají české i zahraniční značky, aby do Agátina světa zařadily ty nejlepší hry a hračky. Protože jen hry, hračky, knížky a stavebnice, které vynikají přínosem pro děti, kvalitou zpracování, bezpečností i designem mohou patřit do Agátina světa. A takový je pak svět, který pro nás tvoří.