Logopedie JINAK: 7.díl Zábavná hra dřevěné magnety Magnetic's Magnimo
O tom, že LOGOPEDIE může být zábavná, se můžete přesvědčit v našem logopedickém seriálu Logopedie JINAK. Seriálem vás provází klinická logopedka a máma Zuzana, která využívá při své práci poutavé a vtipné pomůcky.
Proč právě dřevěné MAGNETY Magnetic´s Magnimo?
Protože magnety a děti se vzájemně přitahují! Ověřeno malými neposedy. Magnety Magnimo mají u mě v ambulanci jako na dlani - na magnetické stěně. Jsou pro mě skvělým pomocníkem k navázání kontaktu s těmi nejmenšími a "žhavení mozků" s těmi většími. Rozvíjíme myšlení, pozornost, paměť, slovní zásobu, poetní představy, barvy, vizuomotoriku, orientaci v prostoru.
První zvuky - zvukomalebná slova, citoslovce
Při rozvoji řeči si s dětmi hrajeme s prvními zvuky. Jsou to právě zvukomalebná slova napodobující přirozené zvuky, které nás obklopují. Jsou neohebná, to znamená, že mají pouze jeden tvar, jsou krátká a děti si je lehce zapamatují, jsou melodická a snadno se vyslovují. Pro vývoj řeči mají tyto zvuky zásadní význam. Ve spojení s gesty zároveň rozvíjíme i motoriku. Skrze pohyb totiž rozvíjíme řeč a děti to baví.Magnetic´s Magnimo nabízí nespočet aktivit
Dřevěné MAGNETY Magnetic´s Magnimo nabízí mnoho zábavy. Uvnitř krabičky najdete obrázky páva, žirafy, krokodýla, chobotnice, hrocha, zebry, sovy a mnoho dalších. S magnety se děti naučí spoustu věcí. Kromě skládání mohou pojmenovávat zobrazená zvířata, vytvářet příběh, připínat je doma na tabuli, lednici, nebo třeba na radiátor. Ve své ambulanci využívám dřevěné magnety k aktivitám, které rozvíjí batolata i předškoláky:
- podle velikosti
- váhy
- počtu nohou
- místa kde žijí
- způsobu pohybu (chodí, plazí se, plave, létá)
- barvy
- stravy, kterou se živí
- počtu slabik
- počáteční / konečné / zadané hlásky
Dřevěné magnety můžeme také využít ke hrám, které podporují i rozvoj paměti, jako např.:
- SESTAVUJEME ŘADU - dítě vidí obrázky: vytvoříme řadu zvířat z magnetů. Umístíme je před dítě a pojmenujeme je. Necháme mu chvíli na zapamatování. Poté obrázky otočíme (zamícháme) a dítě musí sestavit řadu, kterou vidělo. Schováme obrázky (dítě si zavře oči, otočí se) a my se ptáme – které zvíře bylo první/poslední/před/za/mezi.
- SESTAVUJEME ŘADU - dítě obrázky nevidí (pouze od nás slyší řadu jejich názvů): jeho úkolem je si řadu slyšených slov přesně zapamatovat. Dítě následně dostane k dispozici magnety, ze kterých má vybrat zvířata, které slyšelo/zvířete, které bylo řečeno jako první / poslední / dvakrát. Dalším úkolem může být sestevení/opravení řady zvířat, kterou si dítě mělo zapamatovat sluchem.
- ROZMÍSŤUJEME MAGNETY V PROSTORU: dřevěné magnety rozmístíme a klademe dítěti otázky, kde se zvíře nachází. Tato zábavná hra pomáhá dětem pochopit a správně užívat předložky ,před, za, nad, pod, vedle, mezi, vpravo, vlevo, vpravo, nahoře, vlevo, dole a mezi.
Je jen na vás, jak si s nimi vyhrajete.
Zdroj: Mgr. Zuzana Blažková, klinická logopedka, autorka facebookových blogů Logopedie JINAK a Máma logopedka www.logopediejinak.com
Logopedie JINAK: 1.díl Jak to začalo
Logopedie JINAK: 2.díl Mluvte s dětmi
Logopedie JINAK: 4.díl Běh na dlouhou trať